Men urk för passat!

Usch och fy för bilen. Satans ständig källa till oro och ångest. I dag har exet gjort en utöver det vanliga enormt stor insats och bytt generator på bilen. Själv mådde jag så apdåligt att jag bara kunde stå och titta på.

Känns förjävligt att inte klara så enkla saker som att skruva lite själv. Men när huvudet går på full fart och i slalombana upp och ned, då funkar inte problemlösningsförmågan alls.

Hade aldrig, aldrig, fått isär den fronten och fått ihop det igen. Inte på en dag. Kanske på ett år../

Så fast jag är enormt tacksam att ha det hela gjort och bilen till synes fungerar nu, så har jag kvarstående stress att ligga andra till last i frågan.

Sen blev resten av dagen kaos. Grabben skulle träna och fick höra hur kass han var på fysen av några stjärnor som tydligen tyckte de var coola nog att få trycka ner någon annan. Dessutom så stod det fel tid i kalendern så när jag hämtade en iskall och trött tonåring, hade träningen redan varit slut en timme.

Fick så ont i hjärtat av det hela. Fan jävla idioter till ungar som beter sig. Nu vill dock inte sonen ta upp det hela så deras föräldrar eller tränare får aldrig veta. Men jag vet vilka det är. Och det räcker långt.

På vägen hem köpte vi käk på Berga Sushi. Fick en Lax ned teriyaki som var så salt att man kunde tro de tappat saltkaret i rätten. Grabben fick en Pad Thai som inte heller var någon höjdare. Rätt besviken. De brukar va bra på sushi nämligen men det här hade jag kunnat va utan.

Nu hoppas jag i alla fall att jag får sova gott den sista natten som 43. I morgon bitti vaknar jag och får säga att jag är 44. Hurra för mig.

Jag fick leva ett år till 🙂

Leave a Reply

